[PiN-diskusjon] Velkommen til foreningen Personvern i Norge

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Ons 19. Apr 2006 17:45:45 CEST

Velkommen til diskusjonsforumet for den revialiserte foreningen
Personvern i Norge.  Siden foreningen ble stiftet i 2000 har behovet
for foreningen økt på tross av at de som stiftet foreningen har fått
mindre og mindre tid til å være en stemme i offentligheten mot de
orwelliske 1984-tilstander som innføres over hele verden.  Eller
kanskje det er på grunn av dette at det blir mer og mer overvåking og
mindre og mindre privatliv i Norge og resten av verden?

Uansett, diskusjonsforumet er herved åpnet.  Foreningens aktivitet vil
som alle foreninger være et resultat av medlemmenes aktivitet, og jeg
håper så mange av dere som mulig vil bidra til å få offentlighetnes
lys på ulempene når vi fratas vårt personvern.

Jeg synes Bernt Hagtvedt sa det godt i anledningen lanseringen av
Georg Apenes bok "Fra tillit til kontroll" sitert i Computerworld
Norge 2005-08-26:

  - Tenk deg dagens overvåkingsteknikker i hendene på Gestapo.  Bare
    prøv å tenke tanken helt ut.

Jeg tror ikke det er mange nok i dagens Norge som tenker den tanken
helt ut, og håper vi kan bidra med å få flere til å tenke på ulempene
med et samfunn gjennomsyret av overvåking og uten privatliv.

Jeg har oppdatert en liste med relevante artikler på
<URL:http://www.personvern.no/wiki/index.php?title=Pressedekning>.
Jeg håper jeg kan få hjelp med å samle slike artikler.

Og det er mye som gjenstår før foreningen er i fullt gjenge.  Jeg
håper dere kan bistå i arbeidet, da begge vi som står bak
oppfriskingen, Jonny Birkelund og meg, som har alt for mange jern i
ilden allerede.

Oppdater wikien med relevant informasjon, og hjelp oss å lage en
levende forening. :)

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen