[PiN-diskusjon] Re: [EFN-styret] Biometri-debatt (fwd)

Stein Vråle stein at terminator.net
Tor 27. Apr 2006 11:04:07 CEST

Bra timing, det er en veldig aktuell case i Dagsavisen idag -
fingeravtrykk scanning av elever for å forhindre fravær:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article2063985.ece

Jeg kjenner ikke så mye til biometri teknologi enda, men har merket meg
at fingeravtrykkscannere nå er blitt så billig at det kan bli veldig
fristende for mange å ta det i bruk. Feks. kommer denne laptoppen fra
IBM med innebygd fingeravtrykk scanner:

http://www.pc.ibm.com/us/thinkpad/xseries/tablet/

/Stein