[PiN-diskusjon] Re: [EFN-styret] Biometri-debatt (fwd)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Søn 30. Apr 2006 20:29:40 CEST

[Thomas Gramstad]
> Noen som kan kan anbefale flere pekere til eller litteratur
> om biometri?

Tja.  Slashdot har hatt endel referanser, blant annet til manglende
sikring av pass med biometrisk informasjon,
<URL:http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=06>, og hvor enkle
fingeravtrykkslesere er å lure,
<URL:http://slashdot.org/it/04/06/25/1315254.shtml?tid=126&tid=172>.
Dette er bare et par av de jeg fant ved første forsøk.

Den siste henviser til en svensk hovedoppgave,
<URL:http://www.diva-portal.org/liu/abstract.xsql?dbid=2397>, med
tittelen "Liveness Detection in Fingerprint Recognition Systems".

Jeg har også lest på slashdot om en Japans forsker som har testet
sikkerheten til fingeravtrykkslesere.  Fant den på
<URL:http://www.schneier.com/crypto-gram-0205.html#5>, der det står
mye interessant.

Vennlig hilsen,
--