[PiN-diskusjon] Forsiden til foreningen bør forbedres

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Søn 7. Mai 2006 22:04:04 CEST

[Marit Halse]
> Hva om vi satte sammen ei lita gruppe med frivillige (3-4 stk) som
> kommer opp med et par forslag til design og layout? Jeg stiller
> glatt til ei slik gruppe sjøl, men jeg kjenner ikke noe videre til
> wikier, så der bør være med minst en person med snøring på slikt
> og:)

Med ca. 20 medlemmer totalt så tror jeg vi skal være fornøyd med 1-2
frivillige. :)

Det er vel to spørsmål som bør besvares for forsiden:

 - Hvilket innhold hører hjemme på forsiden?  Dvs. hvilken målgruppe
   har den og hvordan når vi denne beste.

 - Hvilket utseende bør den ha.

Jeg er selv estetisk utfordret, og overlater utseende-valg til noen
med estetisk sans.  Når det gjelder innhold har jeg noen vage ideer,
men ingenting konkret å komme med.

Forsiden bør antagelig ha en nyhets-seksjon, som inneholder relevante
saker som pågår i Norge om personvern.  Den bør antagelig også ha kort
og konsis (1-2 avsnitt) forklaring om hva som er foreningens formål og
fokus, samt et bilde som illustrerer problemområdet.

Noen bedre ideer?

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen