[PiN-diskusjon] Hva skjer'a?

Per Inge Oestmoen pioe at coldsiberia.org
Tor 25. Mai 2006 15:35:29 CEST

Cynthia Smith wrote:

> On 5/18/06, *Per Inge Oestmoen* <pioe at coldsiberia.org
> <mailto:pioe at coldsiberia.org>> wrote:

> "All overvåkning er ond. Og alle som mener noe annet er
> naiv/idiot/alliert med de onde myndighetene/etc."

Hvor forekommer en slik "svart-hvit måte å tenke på," hvis du skulle
finne et eksempel på den?

Hvem sier, og hvor sies det, at "all overvåkning er ond"?

Hvilken overvåkning er ond, og hvilken er ikke-ond?

> Manglende evne/vilje til å tenke kompromiss, finne balanse mellom
> interesser som strider mot hverandre, etc.

Hvordan kommer en slik manglende evne/vilje til å tenke kompromiss til
uttrykk? Kan du komme med et eksempel, slik at vi deretter kan bruke
det eksemplet til å diskutere hvordan et kompromiss kan inngåes i et
slikt tilfelle?

Per Inge Østmoen