[PiN-diskusjon] Får USA tilgang til data ...

Helge H. Follestad helgehf at student.matnat.uio.no
Fre 26. Mai 2006 21:21:11 CEST

Hei,

Tror du det er realistisk at vi kan oppnå at datalagringsdirektivet
ikke blir implementert i Norge?

Isåfall hvorfor; at det ikke er EØS-relevant, at det er
EMK-stridig eller veto?

Såvidt jeg forstår ble direktivet gjort til 1 pillar (EØS-relevant)
og tatt ut 3-pillar fordi man ønsket en mer åpen og demokratisk
prosess.

Men uten at jeg kan noe særlig juss synes jeg det virker veldig rart
å plassere dette som 1 pillar-direktiv. Formålet som ble fremmet var
jo terrorbekjempning og grov organisert kriminalitet, ikke
handelsregulering.

--
Helge H. Follestad

()  ascii ribbon campaign - against html mail
/\  est. 1998             - against proprietary formats
    http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments