[PiN-diskusjon] Re: Spørsmål om personvern (fwd)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tir 13. Jun 2006 21:15:32 CEST

[Helge H. Follestad]
> Er ikke dette også et forum på linje med EFN-listen i den
> sammenhengen - en diskusjonsliste for en forening?

Det er helt klart en diskusjonsliste for en forening, men det er også
et offenlig diskusjonsforum som er åpent for alle som vil høre på,
omtrent som de fleste foreningers årsmøter.  Omtrent som foreningen
Fri programvare i skolen (skolelinux) og Debian. :)

Jeg tror det er en god ide at diskusjonene i PiN er offentlig
tilgjengelige både for å sikre at potensielle medlemmer kan få innsyn
i det som har skjedd fram til nå på listen og dermd kan lære fra alt
som har vært sagt før, og for å få alle som deltar på listen til å
vurdere om det de skriver er noe de ville sagt i andre offentlige
fora.

> Altså virker det for meg som om dette er mer åpent enn EFN-listen

Jepp.  Jeg synes det er en fin ting.

Da jeg fikk satt opp mailinglisten sørget jeg for å sikre at
mailadresser i webarkivet ikke kan brukes til spamming.  Det holder at
innholdet er offentlig informasjon, vi trenger ikke hjelpe spammerne
med den. :)

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen