Re: [PiN-diskusjon] Blir jeg overvåket av IFPI?

André Lindhjem belgarat at sdf.lonestar.org
Man 6. Nov 2006 15:04:48 CET

On 11/6/06, Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com> wrote:

> En av tingene jeg undrer på i denne forbindelse er om jeg selv blir
> registrert av IFPI.  Jeg bruker regelmessig bittorrent for å laste ned
> Debian-CDer og filmer som legges ut via kanaloversikten til Democracy
> Player, <URL:http://www.getdemocracy.com/>.  Blir min bruk av
> bittorrent registrert hos IFPI?  Så vidt jeg er kjent med er ingen av
> mine nedlastinger på noen måte lovstridig.  Skulle jo tro at det da
> var ulovlig å overvåke bruken min?

Dette har slått meg også.

Men, har man ikke lov til innsyn i slikt?

Kan man bruke http://www.saftonline.no/krev_innsyn/ (eller evt.
utbrodere noe selv) og få klarhet i hvordan mediebransjen behandler
våre personopplysninger? Så vidt jeg har lest i media, så lagres IP,
kallenavn, filnavn o.l., men det har ikke stått noe om hvor lenge de
lagres, hvordan kvaliteten på opplysningene opprettholdes e.l.

Om ikke annet, så får advokatene i Simonsen noe variasjon i papirarbeidet.

--
mvh.
André Lindhjem