[PiN-diskusjon] Re: (fwd) Vitenskapskafeen 25. januar - Stoler du på nettet?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tor 25. Jan 2007 22:45:25 CET

Da har jeg kommet helskinnet fra debatten.  Jeg gikk igjennom endel
problemer med personvernet i Norge, med fokus på systemer som
overvåker og registrerer våre bevegelser, og forsøkte å få flere
oppmerksom på hvordan personvernet uthules.  Vet ikke om jeg lykkes,
det får noen som hørte etter fortelle.

Jeg hold mitt innlegg etter Kristian Gjøsteen som hold en rask
gjennomgang av hva krypto er og hvordan det brukes for å bedre
sikkerheten i datasystemer og spesfikt minside.  Jeg merket meg med
interesse at dokumentasjonen som forteller hvordan minside fungerer og
er sikret er unndratt offentlighet, slik at han ikke hadde fått tak i
dem da han laget sin presentasjon.

Diskusjonen og spørsmålsrunden var interessant, og fikk fram endel nye
poenger både om overvåkningssystemer og kryptoanalyse.

Noen andre enn meg på denne listen som var tilstede?

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen