[PiN-diskusjon] Tiltak fra PIN, opplysning av folket

Hans-Petter Fjeld atluxity at gmail.com
Søn 14. Jun 2009 13:31:16 CEST

2009/6/14 Ole Kristian Lien <oklien at nuug.no>:
> Hei.
>
> Ville bare nevne at boken har allerede fått en norskoversettelse og
> vil bli utgitt på Det Norske Samlaget 25. august. Tror den er direkte
> oversatt og ikke har med noen lokale tilpassninger.
>
> Tittel: "Veslebror ser deg"
> ISBN: 9788252173314
>
> Se <URL: http://www.samlaget.no/item.cfm?path=&id=14690 > for "mer"
> informasjon.
>
> Hva tenker du videre, når det allerede kommer en oversettelse? Tankene
> og ideene dine er positive. Stå på videre. :)
>
> Vennlig hilsen,
> [...]

Jeg var mer ute etter en oversettelse på bokmål, under samme lisens
som orginalen. Det kan godt hende jeg har for høye forventninger, men
det er ihvertfall det jeg håper på.

Jeg er redd folk tenker litt sånn "Glad jeg ikke bor i USA, der er det
tydeligvis ekstremt", uten å skjønne at det faktisk er på vei til å
bli sånn her også, det er derfor jeg ser for meg en norsk tilpasning.
Blir artig å lese oversettelsen ihvertfall. Skal prøve å notere meg
ideer og tanker som kan brukes i en norsk tilpasning. Fint om andre
gjør det samme.

-- HP