[PiN-diskusjon] Nakenskanning møter motstand i USA

squiggly the.squiggly.beast at gmail.com
Man 22. Nov 2010 09:28:38 CET

Hei, alle personvern-forkjempere!

Vil bare føye til:
Én ting er vernet om den private sfære og det amoralske med å avbilde
folk uten klær, en annen (og mine øyne mer alvorlig) sak er jo at dette
ikke nødvendigvis er ufarlig heller: Det er røntgenstråler de bestråler
folk med (mer eller mindre uten samtykke, og i alle fall uten
informasjon), og selv om det er relativt lavfrekvent skjer det allikevel
en betydelig dosering av reisende.
Det vi vet om stråling i noen særlig grad er at vi bør unngå det så mye
som mulig.
'Tvungen' fullkroppsskann med røntgenstråling (som potensielt kan
forårsake stråleskade og skade på DNA i cellene våre) er i mine øyne
fullstendig uansvarlig!!

Vennlig hilsen
Karl Jacob Maus