[PiN-diskusjon] Re: Georg Apenes stifter organisasjonen Digitalt personvern

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tir 18. Okt 2011 21:34:05 CEST

[Thomas Gramstad]
> Jeg er enig i at åpenhet er nødvendig. Jeg er ikke sikker på om
> medlemskap er nødvendig, mao. jeg tror en åpen stiftelse kan være like
> greit som en åpen medlemsforening. Jeg ser ikke noem grunn til å kreve
> det ene eller andre.

Mitt utgangspunkt er at det er behov for en medlemsforening som
Personvern i Norge, og at vi ikke bør pakke sammen før det finnes et
realistisk alternativ for de som vil bli medlem i en forening med fokus
på personvern.

Jeg tror også at et av vår forenings mest verdifulle bit i dag er
DNS-domenet personvern.no vi sitter på, og jeg tror derfor det ville
være lurt å ikke gi det bort før det finnes en alternativ forening som
er et bedre alternativ for de som ønsker å samles for å fremme
personvern.

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen