[PiN-diskusjon] Hva skjer'a?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tor 27. Apr 2006 09:00:28 CEST

[Marit Halse]
> Det gjelder sikkert fleire av de som står på lista her! Men det er
> klart man gjerne vil hjelpe til:) Men kan jeg spørre om det er noe
> konkret på gang -- er det for eksempel planer om generalforsamling?
> Presseskriv?  Buttons? :)

Det går sakte framover i rykk og napp.  Jonny er travelt opptatt på
gården sin, og jeg er travelt opptatt med skolelinux- og andre fri
programvareprosjekter.

Det som trengs for å få foreningen i gang igjen er folk med tid til å
fokusere på personvernsituasjonen og foreningens ve og vell.  Før vi
begynner å sette sammen nytt styre tror jeg det er lurt å gå bredt ut
å rekrutere folk som har lyst til å være med i foreningen, og også få
tak i de som var medlem da foreningen startet i år 2000.  Det vil øke
sjansene for å få et bredt sammensatt styre og forhåpentligvis gi oss
mer slagkraft.

Konkret kan dere hjelpe med å spre ordet om foreningen og forsøke å få
flere som er interessert i personvern til å melde seg på
mailinglistene.  Dere kan også bidra med å forbedre websidene, med
notater, dokumenter og referanser til pressedekning.  Ekstra
verdifullt er det hvis dere vil skrive leserbrev, pressemeldinger og
annet som enten kan sendes inn i eget navn eller hvis ønskelig kan
signeres av Jonny som leder av foreningen.

Det er nesten ingen som i offentligheten protesterer på den massive
invasjonen i privatlivet som foregår i dagens Norge.  Hvis dere kan
bidra til at en slik stemme dukker opp i opinionen, så har dere
bidratt enormt til foreningens arbeide. :)

Så i korte trekk:

 - skaff flere folk
 - fiks websidene
 - vær synlig i offentlig debatt om personvern

Det er helt sikkert andre ting som også kan gjøres.  F.eks. må en
generalforsamling arrangeres og nytt styre velges, og alt dette må
organiseres.  Men først må vi komme igang. :)