[PiN-diskusjon] Re: Spørsmål om personvern (fwd)

Thomas Gramstad thomas at efn.no
Tir 13. Jun 2006 20:26:06 CEST

On Tue, 13 Jun 2006, Helge H. Follestad wrote:

> Er ikke dette også et forum på linje med EFN-listen i den
> sammenhengen - en diskusjonsliste for en forening?
>
> Den store forskjellen er at dette er en mailingliste som hvem
> som helst kan lese på nett, mens for å lese EFN-listen så må man
> melde seg på listen før man får tilgang til arkivet.
>
> Altså virker det for meg som om dette er mer åpent enn
> EFN-listen ...
>
> Jeg fant heller ingen robots.txt (som forhindrer
> google-indeksering av dette).
>

> Er dette noe vi ønsker at alle innlegg i interne debatter kan
> lese uten sammenheng som søketreff?

Jeg ønsker ikke det. Jeg tok for gitt at dette er et forum som er
tilgjengelig kun for medlemmene, og ikke for alle, Google etc.

> (Det virker som om folk har problemer nok med å se kontekst på
> en liste som EFN-listen, der man må være påmeldt, så om folk får
> opp enkeltinnlegg i ett google-søk er det nok mange som vil
> tolke ting i hytt og pine.)

Enig. Fint at du sjekket og tar opp dette.

Da foreslår jeg at vi lukker arkivet og holder dette som et
internt forum for medlemmene. Vi bør kunne klare å ta vare på
personvern i vår egen personvernforening! :)

Så kan nettstedet og wiki være vårt forum utad, og tilgang til
diskusjonslisten og dens arkiver være en av medlemsfordelene
som bidrar til å gjøre det interessant å melde seg inn.

                           - Thomas