Re: [PiN-diskusjon] Gjenoppstartsmøte for personvernforeningen

Cynthia Smith feitpingvin at gmail.com
Ons 14. Jun 2006 08:53:07 CEST

On 6/13/06, Thomas Gramstad <thomas at efn.no> wrote:

> Det er INGEN som har foreslått at PiN gjenoppstartsmøte skal
> skje på NUUG-sommerfesten. (Gå tilbake og les eposten på nytt.)

Uh? Jeg snakket om uformelle møter som blir koblet sammen med andre ting som
ikke har noe (direkte) med personvern å gjøre.

I tillegg er det foreslått at det hadde vært fint om noen av
> de interesserte kunne møtes i uformelle sammenhenger før
> sommerferien.

Det er fint at interesserte kunne møtes før sommerferien, men når disse
uformelle treff er koblet sammen med andre arrangementer, gir det inntrykk
av flere ting, blant annet at gruppen er forbeholdt "gjengen fra sånn og
sånn annen organisjasjon." Det *er* veldig ekskluderende når man prøver å
samle opp interesserte og forlanger at personverndiskusjoner skjer på en
fest egnet for datainteresserte. At festen er gratis og øl er billig er et
dårlig argument for at man skal gidde å dukke opp.

Men jeg er trolig den eneste på diskusjonslista som mener dette, og jeg er
ikke (lenger) medlem av EFN eller NUUG eller noen ting...

Cynthia