Re: [PiN-diskusjon] Blir jeg overvåket av IFPI?

Atle Skift blackstocking at spray.no
Man 6. Nov 2006 17:33:31 CET

Litt kaldt vann i blodet på de som ser konturene av et overvåkingssamfunn grunnet denne tillatelsen.
Slik jeg oppfatter det, har piratjegerne kun fått tillatelse til i en prøveperiode å registrere det vi kan kalle trafikkdata, altså ip-nummer, tidspunktet ip-nummeret var inne og hva som evnt. ble lastet ned/opp. Koblingen mellom ip og navn er det kun politiet som kan foreta. Altså er dette data som kan danne grunnlag for en anmeldelse, koblingen til navn vil politiet evnt. foreta som et ledd i en etterforsking.
atle