[PiN-diskusjon] Senterpartiet: "Neste kamp mot EU står om personvern"

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fre 14. Nov 2008 20:18:06 CET

Per Anders Johansen sier blant annet:

  EUs regler om datalagring går ut på at vi alle er kriminelle, mener
  Liv Signe Navareste, som peker på personvern som neste kampsak for
  EU-motstanderne i Nei til EU og Senterpartiet.

  - Jeg er særdeles kritisk til datalagringsdirektivet - både som
    Sp-leder og som samferdselsminister. Jeg kan ikke se at vi trenger
    å lagre så mye datainformasjon om hver enkelt nordmann, og jeg er
    redd for konsekvensene det vil få for personvern og ytringsfrihet,
    sier Liv Signe Navarsete.

Høres ut som en alliert for personvernforeningen. :)

Kanskje hun burde inviteres til å holde en presentasjon eller delta i
en debatt om personvern og datalagringsdirektivet?

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen