[PiN-diskusjon] PiN -- og Norsk Personvernforening...

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fre 15. Okt 2010 10:36:54 CEST

[Thomas Gramstad]
> PiN -- Personvernforeningen i Norge -- er stort sett inaktiv, utenom
> postinger til denne epostlista.

Jepp.  Kanskje en tilnærming der vi inviterer markante stemmer rundt
personvern i offentligheten til å danne et styre i PiN kan være en
løsning på dette.  Mine andre forsøk har jo ikke lykkes. :/

> For et par år siden ble det etablert noe annet som kaller seg Norsk
> personvernforening, og de har nettsider på
> http://personvernforeningen.no/ . Det ser ut som de blir sitert og
> spurt noen spredte steder i media.

Jepp.  Oddbjørn Jonstad er tilgjengelig på telefon og det er ikke vi,
og dermed blir han sitert.

Oppdaget forvirringen en gang da en journalist ringte meg og lurte på
om vi hadde anmeldt noen (husker ikke detaljene, mulig det var den
omtalt på <URL: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=574064 >),
og jeg kunne avkrefte at det var oss.  Da oppdaget jeg Oddbjørn
Jonstad, og gjorde som deg noen tanker rundt samarbeid.  Etter å han
undersøkt fant jeg det best å ikke innlede noe samarbeide, og sikret
heller at wikipedia hadde informasjon om at det finnes to foreninger
som går under navnet personvernforeningen.  Resultatet finnes nå på

> Dersom PiN noen gang skal vekkes til live, så må det tas noen grep
> for å unngå sammenblanding med Norsk Personvernforening.  De to
> navnene er for like.

Jepp.  Men jeg har ikke inntrykk av at Norsk Personvernforening er en
forening med så mange medlemmer.  Det ser ut til å være et
enmannsshow.

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen