[PiN-diskusjon] Nakenskanning møter motstand i USA

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fre 19. Nov 2010 00:01:23 CET

Veldig hyggelig å se at nakenscannerne på flyplasser møter motstand i
USA.  Her er lesestopp om saken:

Håper en lignende reaksjon kommer i Norge.  Jeg er ikke villig til å
bli kledd naken for å reise, så jeg tar nødig fly og unngår flyplasser
der slike nakenscannere er i bruk.

Må innrømme at når de som skal sikre flytrafikken bruker tid og penger
på sikkerhetsteater som ikke har sikkerhetsmessig effekt og ikke _kun_
på ting som har sikkerhetsmessig effekt, mister jeg troen på
vurderingsevnen deres og det gjør meg utrygg på flytrafikkens vegne.

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen