[PiN-diskusjon] Re: Hvordan blir en medlem i foreningen Digitalt personver?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tir 18. Okt 2011 20:28:17 CEST

[Christoffer Torris Olsen, Generalsekretær i Digitalt Personvern]
> Hei,

Hei. :)

> Vi er ikke en medlemsorganisasjon i tradisjonell forstand. Den beste måten å
> støtte oss på er ved å donere.

Takk for svaret.  Jeg ser det nå er med i FAQ-en.

> Vedtektene burde selvsagt ligge på siden – dette skal vi få ut.

Venter spent på disse.  Vil de fortelle hvor åpen Digitalt personvern
vil være for ikke-medlemmer?  Vil f.eks. regnskap og referat fra
styremøter bli offentlig tilgjengelig, slik at oss som står på utsiden
kan få innsyn i hvordan pengene blir brukt?

> Det er flere av oss som har diskutert hva som skal skje i kjølvannet
> av rettssaken, og at det på det tidspunktet kan være interessant å
> spinne av en medlemsorganisasjon. Vi kommer nok tilbake til dette med
> tiden :-)

Nettopp.  Foreningen Personvern i Norge er ganske sovende for tiden, men
intensjonen da den ble skapt var å lage en medlemsorganisasjon for alle
som er opptatt av personvern for å få en mer slagkraftig samfunnsaktør.
Jeg håper jo fortsatt den rollen skal bli fylt av noen i Norge. :)

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen