[PiN-diskusjon] Oslo Dokumentarkino: Mer åpenhet, mer demokrati, mer overvåking! (fwd)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Man 16. Sep 2013 15:10:26 CEST

Jeg har tenkt meg dit.  Noen andre?

En relatert og trist historie er at filmskaperne av DLD-filen ikke får
lov av NRK å legge filen ut på Internet slik at alle kan se den.  De har
brukt klipparkivet til NRK, og vilkårene forbyr slik bruk. :( Det var i
hvert fall stå da jeg sjekket i sommer. :(

Når jeg nå sjekket med NRK for å finne informasjon om dette
klipparkivet, så sier de at de ikke har et slikt arkiv og at jeg må
snakke med Nasjonalbiblioteket om dette.  Ringte nettopp litt rundt der,
og ble tipset om at kringkasting (at) nb.no er riktig kontaktpunkt.
Tydelig at det er mer komplisert enn jeg trodde. :)

--
Vennlig hilsen
Petter Reinholdtsen