[PiN-diskusjon] sykveld for å sy poser som stopper mobil stråling.

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Søn 16. Jun 2019 22:42:21 CEST

[Thomas Gramstad]
> Ja, absolutt. Jeg er villig til å sponse foreningen med litt penger
> dersom noen kan gjøre syjobben for oss som er fullstendig hjelpeløse
> på bærtur når det gjelder sying! :)

Jeg ser vel for meg at en må betale for tøyet en bruker når en syr på en
slik systue.  Jonny og jeg har lagt ut privat for tøyet.

Jeg tenker foreningen kan arrangere systuer, mens salg av poser kanskje
bør organiseres kommersielt utenom foreningen.  Kanskje det er bedre å
fronte salg av poser via foreningen?  Tenkte det ga utfordringer med
lønn og papirarbeid som ingen var interessert i, men kanskje jeg tar
feil.

Mitt spørsmål om betalingsvilje var mer om jeg skulle skulle høre med
noen jeg kjenner om de er interessert i å lage slike poser for salg, og
er dermed interessert i å høre om det er betalingsvilje for ferdige
poser.  Mistenker en pose kan koste mellom 300 og 500 når en regner med
arbeid og materialer, alt etter utforming og lukkemekanisme.  Bør de
være forseggjorte og fargerike eller enkle?  Hva er egentlig
betalingsviljen her?  Enkle poser til 100,- uten foring og
lukkemekanisme, eller 500,- for en med foring og f.eks. borelås?

> Jeg kan nok komme en tur innom den mandagen hvis noen vil sy for meg
> på stedet der og da. (Er det noen variasjoner mht fargevalg eller
> andre ting? :)

Jeg har ikke med meg noe annet enn det grå spesialstoffet på systuen.
Prøveposene jeg har med meg har mønstret tøy utenpå det grå
spesialstoffet, men vi har ikke slikt på verkstedet.

> PS: Jeg kjenner en del folk som er flinke på sying, bl a
> viking-reenactere o l. Kan det være aktuelt å invitere noen av
> dem?

Jeg tenker at alle er hjertelig velkomne, så inviter dem gjerne.  Hvis
første systue blir en suksess, så bør vi skaffe mer stoff og arrangere
flere. :)

--
Vennlig hilsen
Petter Reinholdtsen