[PiN-diskusjon] Faraday-bur vs avslått eller flymodus (Re: sykveld for å sy poser...)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fre 21. Jun 2019 08:08:06 CEST

[Thomas Gramstad]
> Altså, hva er det Faraday-buret kan gi som man ikke oppnår ved
> avslått mobil eller mobil satt i fly-modus?

Det gir raskere oppstart etter usporet tilstand en å starte fra avslått
tilstand (hvis du klarer å garantere at den faktisk er avskrudd).  Tror
alle smarttelefoner bruker lengre tid på å komme igang etter å ha vært
avslått enn det tar å åpne posen og ta ut telefonen.

Det kan gi kontroll.  Hvis du kontrollerer din telefon og vet hva den
gjør, så gir det ikke ekstra kontroll.  Hvis derimot telefonen din er
full av prorietær programvare og maskinvare og du ikke vet hva den
egentlig gjør, så kan du vite hva faraday-buret gjør.

F.eks. ipad jeg har sett, vil våkne opp midt på natten for å ringe hjem,
selv om den er avskrudd.

--
Vennlig hilsen
Petter Reinholdtsen