[PiN-diskusjon] Faraday-bur vs avslått eller flymodus (Re: sykveld for å sy poser...)

Henrik Sundt hsundt at gmail.com
Fre 21. Jun 2019 14:15:55 CEST

> Per Inge Østmoen wrote:
>
> Spørsmålet er om det i det hele tatt er mulig å slå mobilen av, eller om
> den hele tiden opprettholder hele tiden kontakt med nettverkene så lenge
> batteriet står i - og hvis batteriet ikke kan fjernes er dette et problem.

Jeg har aldri hørt om noen produkter som gjør dette når enheten er
helt avkrudd. Hvis noen har eksempler og referanser på det motsatte
ville det være interessant å få vite.

Når enheten står i flymodus skal mobil-delen være helt avskrudd, mens
Wifi for noen mobilmodeller må manuelt skrues av i tillegg. Med vanlig
RF måleutstyr vil det uansett være enkelt å måle hvilke frekvenser som
eventuelt er aktive selv om mobilen står i flymodus, og publisere
dette, dersom det ikke er oppgitt av produsenten.

Henrik