[PiN-diskusjon] How to Destroy Surveillance Capitalism av Cory Doctorow på norsk?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Man 14. Sep 2020 07:32:32 CEST

I sommer publiserte Cory Doctorow boken How to Destroy Surveillance
Capitalism[1] på web.  Etter å ha lest den tenkte jeg at den bør flere
lese, så jeg er igang med å gi den ut på norsk etter avtale med
forfatteren.  Den oversetter på dugnad og gis ut med Creative
Commons-lisens (CC BY-ND 4.0).

Er det noen her som har lyst til å være med å oversette boken?
Oversettelsen gjøres via det nettbaserte oversetterverktøyet Weblate, og
enhver kan komme med forslag til oversettelser uten å registrere seg,
mens enhver registrert bruker kan legge inn og korrigere oversettelser.
Når teksten er komplett oversatt trengs det korrekturlesing, både av
individuelle tekstbiter via Weblate og som sammenhengende tekst.

Boken er på omtrent tjueåtte tusen ord, hvilket utgjør rundt seksti
A4-sider.  Det kan vi klare å få ferdig før jul hvis vi samarbeider.
Lyst til å være med?

 [1] <URL: https://onezero.medium.com/how-to-destroy-surveillance-capitalism-8135e6744d59 >
 [2] <URL: https://hosted.weblate.org/projects/rms-personal-data-safe/how-to-destroy-surveillance-capitalism/ >

--