[PiN-diskusjon] How to Destroy Surveillance Capitalism av Cory Doctorow på norsk?

Thomas Gramstad thomas.gramstad at ub.uio.no
Fre 18. Sep 2020 21:22:44 CEST

Jeg har ikke lest akkurat denne boka av Doctorow (ennå), men jeg
har lest mye annet av ham, og også oversatt diverse Doctorow til
norsk [1]. Petters fremstilling rimer mye mer med det jeg vet om
Doctorow fra før.

En annen gunstig ting med Doctorow er at han er progressiv med
opphavsrett, pleier å bruke Creative Commons-lisenser på det han
skriver, og er positiv til folk som vil oversette eller gjenbruke
ting han har skrevet.

Jeg er derfor glad for og positiv til at Petter har tatt og leder
dette initiativet med oversettelse.

[1] https://kunnskapsallmenning.no/cory/

--
Thomas Gramstad
thomas at gramstad.no
"Briefly, nothing and nobody in The Culture is exploited."  -- Iain M Banks