[PiN-diskusjon] Kartlegge sporing på offentlige nettsteder i Norge?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tor 8. Okt 2020 09:24:26 CEST

[Harald Eilertsen]
> Ja, webbkoll hadde jeg glemt av. Ser mer ut til å bruke samme metode som
> webXray? Mao, gjøre en GET-forespørsel til hovedsiden og så idle litt og
> se hva som skjer?

Kildekoden er tilgjengelig som fri programvare, så vidt jeg vet, men har
ikke lenken lett tilgjengelig.

Det jeg gjorde var å sette opp en hodeløs nettleser med et
javascript-tillegg for å lagre en forespørsel i HAR-format, besøke
nettsiden og så analysere HAR-filene for å se hvilke nettsteder som ble
besøkt.  Jeg antar både Blacklight og Webbkoll gjør noe lignende.

Desverre har den hodeløse nettleseren jeg brukte sluttet å fungere, så
der må det spores opp nye løsninger og jeg har ingen aktuelle råd å gi.

--
Vennlig hilsen
Petter Reinholdtsen