[PiN-diskusjon] Varsel om nytt brev på helsenorge.no (fwd)

Thomas Gramstad thomas.gramstad at ub.uio.no
Ons 21. Okt 2020 00:37:53 CEST

Wooow...

Først får jeg den mystiske meldingen nedenfor, både i epost og på
SMS.

Når jeg så logger inn på helsenorge.no med BankID så kommer bare
en nettside med følgende tekst opp:

Samtykket ditt er oppdatert

Helsenorge har oppdatert samtykket ditt på grunn av nytt
personvernregelverk. Dette medfører ingen endringer for din bruk
av Helsenorge. Dersom du ønsker, kan du forandre på samtykkene
dine.

      ----

De siste 4 ordene er en lenke til en side der jeg riktignok kan
trekke tilbake ethvert/alle samtykkene, men likevel. Heftig at
innloggingen alene = automatisk samtykke -- og jeg må altså bla
videre for å få se hva jeg nettopp "samtykket" til! Er det ikke
bittelitt feil i rekkefølgen her??

Thomas