[PiN-diskusjon] EFN har opprettet åpen personvern-arbeidsgruppe på Telegram

Stein Vråle stein at terminator.net
Tir 20. Apr 2021 16:33:36 CEST

On 20.04.2021 10:14, Harald Eilertsen wrote:
> Excerpts from Thomas Gramstad's message of april 19, 2021 1:54 am:

> Hvorfor?
>
> Tror vi fortsatt at sentraliserte systemer vi ikke betaler for er
> gratis?

Hei folkens,

tenkte litt på det samme, men skal ikke blande meg for mye opp i hvordan
EFN organiserer seg.

Men tenkte å spørre om det er noen her som har sett noe på Matrix, og
evt. har noen erfaringer eller tanker om arkitekturen deres?

Har testa det litt og lest meg opp litt, og synes det ser ganske lovende
ut. Men forløpig bare testet med deres egen klient og homeserver. Men
vurdere å sette opp en egen for å se om det fungerer bra i
de-sentralisert modus også.

Matrix er i korte trekk en de-sentralisert kommunikasjons platform, hvor
man kan lage bridger til andre chatte systemer, integrere med egne
applikasjoner osv:

https://matrix.org/

/Stein