[PiN-diskusjon] EFN har opprettet åpen personvern-arbeidsgruppe på Telegram

Thomas Gramstad thomas.gramstad at ub.uio.no
Tir 20. Apr 2021 20:21:30 CEST

On Tue, 20 Apr 2021, Harald Eilertsen wrote:

> Excerpts from Thomas Gramstad's message of april 19, 2021 1:54 am:

> Hvorfor?
>
> Tror vi fortsatt at sentraliserte systemer vi ikke betaler for er
> gratis?

Det er daglig leder i EFN som har opprettet forumet/kanalen.

Jeg er ganske sikker på at hensikten er å (1) treffe/samle ikke
minst nye folk til arbeid/diskusjon i (2) en kanal som er
kryptert/har bedre personvern enn mange tradisjonelle ukrypterte
kanaler.

Telegram har et godt rykte bl a pga krypteringen. Det er mange
som bruker det, og jeg ser av egen erfaring at det er lett i
bruk.

Thomas