[PiN-diskusjon] Forsiden til foreningen bør forbedres

Stein Vråle stein at terminator.net
Søn 7. Mai 2006 20:01:38 CEST

On Sun, 07 May 2006 19:25:21 +0200
Marit Halse <personvern at tiram.org> wrote:

> På Sun, 07 May 2006 18:51:43 +0200, skrev jonny birkelund

> Det er hovedårsaken til at jeg meiner vi burde freshe opp designet på
>
> nettsida litt. Wiki-look'en appellerer vel først og fremst til meir
> eller  mindre nerdete folk:)

MediaWiki er nyttig for felles redigering, artikler og slikt, men ikke
så veldig pen nei. Vi kan evt. style den opp med et skin, men tror ikke
det er bryet verdt å slite så mye med designet på den. Men det er ingen
ting i veien for å lage en freshere forside evt. noen andre inngangsider
og servere disse som vanlig html. Jeg tror en kombinasjon av html
frontsider med wiki bak vil funke greit i praksis.

> Forresten, strekkodene til venstre på sidene, er det PiNs logo?

Ikke offisielt nei - fant den etter litt kreativ googling under
oppsettet av mediawiki, syntes den passet bra :)
Men den er ikke vår, så en ny logo bør lages etterhvert. Kanskje et
"undervåkings" tema, et lite øye som ser opp i det store øye eller noe
sånt.

Andre ting vi kanskje kan ha:

1. Lenke arkiv - lenker til tilsvarende foreninger i Norge og utland,
etc.
2. Kanskje en medlems seksjon, og flytte "todo" listen dit, så forsiden
ikke ser så "under construction" aktig ut.
3. Kanskje lage en presse-mailingliste (enveis info) for journalister og
andre interesserte, som ikke nødvendigvis ønsker å diskutere i første
omgang.
4. Kanskje en egen seksjon for spesielle personvern saker/scenarior, som
kan illustrere hvorfor personvern er viktig samt hvilke dilemma man ofte
møter i slike saker. Ref. "bestemor" rekrutting - jeg tror mange har
problemer med å skjønne helt hva personvern går ut på i praksis (og
hvorfor det er viktig). Evt. en FAQ om personvern.

/Stein