[PiN-diskusjon] Re: Spørsmål om personvern (fwd)

Helge H. Follestad helgehf at student.matnat.uio.no
Tir 13. Jun 2006 15:45:24 CEST

On Thursday, 2006-06-08 18:39:03 +0200, Thomas Gramstad wrote:

> Du stiller store spørsmål som jeg ikke vet om noen vet svarene på,
> men som er verdt å stille og diskutere. I første omgang cc'er jeg
> EFNs styre på denne korrespondansen, og dessuten videresender jeg
> brevet ditt til foreningen Personvern i Norge (PiN). Både EFN og
> PiN håper jo at personvern skal komme mye mer på dagsorden i Norge
> enn det er idag. (Se www.personvern.no for mer info om PiN.)
>
> Jeg ønsker også å videresende ditt brev og dine spørsmål til EFNs
> forum, efn-listen. Siden dette er et stort og mer eller mindre
> [...]

Er ikke dette også et forum på linje med EFN-listen i den
sammenhengen - en diskusjonsliste for en forening?

Den store forskjellen er at dette er en mailingliste som hvem som
helst kan lese på nett, mens for å lese EFN-listen så må man melde
seg på listen før man får tilgang til arkivet.

Altså virker det for meg som om dette er mer åpent enn EFN-listen

Jeg fant heller ingen robots.txt (som forhindrer google-indeksering
av dette).

Er dette noe vi ønsker at alle innlegg i interne debatter kan lese
uten sammenheng som søketreff?

(Det virker som om folk har problemer nok med å se kontekst på en
liste som EFN-listen, der man må være påmeldt, så om folk får opp
enkeltinnlegg i ett google-søk er det nok mange som vil tolke ting i
hytt og pine.)

--
Helge H. Follestad

()  ascii ribbon campaign - against html mail
/\  est. 1998             - against proprietary formats
    http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments