[PiN-diskusjon] Tiltak fra PIN, opplysning av folket

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Søn 14. Jun 2009 12:53:36 CEST

[Hans-Petter Fjeld]
> Jeg klarer nok å oversette boka til norsk på egenhånd, selv om det
> kommer til å ta en god stund. Men det å tilpasse den til norske
> forhold tror jeg blir best dersom det kan være et åpent prosjekt
> hvor mange glupe mennesker deler sine ideer og finpusser hverandres
> input.

Jeg synes ideen er god, og håper den kan gjennomføres.  Istedet for å
forsøke å rekke over det hele på egenhånd, så kan du jo forsøke
kronerulling for å få finansiert oversettingen.  Det kan være mulig å
skaffe større sponsormidler hvis en spør litt rundt omkring.

For å begrense omfanget av oppgaven, tror jeg det er lurt å satse på
en ren oversettelse i første omgang.  Gjendiktning er mye mer jobb, og
jeg tror ikke gevinsten vil være tilstrekkelig til å forsvare
innsatsen, i og med at Norge er så kjent med USAs kultur allerede.

> Er dette en ide som flere kan tenke seg å være med på? Jeg vet ikke
> om jeg klarer å stå som primus motor, men jeg føler ihvertfall jeg
> har en ide som det går an å gjøre noe ut av.

Jeg har ikke tid ledig, men kan sikkert bidra med noen kroner. :)

Noe for <URL:http://www.pledgebank.com/>?

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen