[PiN-diskusjon] Faraday-bur vs avslått eller flymodus

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Lør 22. Jun 2019 07:30:22 CEST

[Henrik Sundt]
> Jeg ser at endel SDRer går opp i mobilfrekvensområdet, og
> over. Enheten du har går til 1.7 GHz, så det er i utgangspunktet noe
> lavt. Men mobiler støyer jo over hele spekteret, så det skulle likevel
> være mulig å detektere aktivitet på lavere frekvenser.

Jeg håpet du visste noe spesifikt om hvordan en kunne finne ut om en
dings sender og mottar radiobølger på ukjent frekvens.  Det har jeg
nemlig ikke klart å finne en god løsning på så langt.  Det gjør det
vanskelig å finne ut hvilke radiofrekvenser en ukjent dings bruker.  Da
du sa det var enkelt å måle hvilke frekvenser som var aktive, håpet jeg
du visste noe jeg ikke visste, for dette etter min erfaring er vanskelig
å måle.  Krever det kanskje dyrt utstyr eller ufri programvare?

--
Vennlig hilsen
Petter Reinholdtsen