[PiN-diskusjon] EFN har opprettet åpen personvern-arbeidsgruppe på Telegram

Harald Eilertsen haraldei at anduin.net
Tir 20. Apr 2021 21:13:33 CEST

Excerpts from Stein Vråle's message of april 20, 2021 4:33 pm:
> Men tenkte å spørre om det er noen her som har sett noe på Matrix, og
> evt. har noen erfaringer eller tanker om arkitekturen deres?

Ja, har brukt det i noen år, også via deres egen instans. Men tester
jevnlig ut andre klienter og kommuniserer fint med brukere på andre
servere. Har også litt lyst å prøve å sette opp en egen om tiden smiler
en dag. Sansynligvis Dendrite eller en av Rust implementasjonene.

Ett av ankepunktene jeg har sett mot Matrix er at rom med flere
deltagere eksisterer samtidig på alle serverne som er involvert. Det vil
si alle hjemmeserverne til deltagerne i rommet. Fra et
personvernperspektiv kan det være litt trøblete.

--
Harald Eilertsen <haraldei at anduin.net>
https://hub.volse.no/channel/harald